Jaha jaja

Igår vid barnmorskan drog jag upp mitt illamående som ja haft i ca2veckor. (Hade inte tänkt göra det, för att ja tänkte att det lär ju gå över snart... ) 

Men hon fråga hur ja mådde och då slank det ur mig att ja mått illa den senaste tiden, 

Då ville hon ta urinprov & blodprover & det visade sig att min kropp hade tydligen gått in i "svält" hade alldeles för mycket ketoner i kisset. 

Å nej, ja har inte diabetes. 

Det är därför ja inte går upp i vikt, bäbisen tar allt den behöver plus lite till, då finns inget kvar för min kropp att ta av. Så därför har sköldkörteln visat dåliga prover och även en förklaring till varför mitt blodvärde va kasst. 

Ja har inte gått upp ett gram sedan i mars. Utan idag när dom vägde mig hade ja tillomed gått ner. Halva tiden har snart gått och det va lite oroväckande att jag inte ökat ens lite i vikt.  

Inte oroväckande för bäbisen men för mig. 

Och det va viktigt sa barnmorskan att ja också mådde bra. 

Så jag ska träffa läkare på torsdag nästa vecka, så just nu är jag sjukskriven fram tills träffen med läkaren.. 

Karlstad Centralsjukhus kontaktade mig igår och dom ville avvakta på läkarens utlåtande den 25:e. 

Och Ja jag äter... 

Ja äter det ja orkar men det är sjukt svårt att tvinga i sig när ja mår så jävla illa. Men det va tydligen en biverkan sa barnmorskan, för att ja haft detta tillstånd en längre stund. Sist dom tog prover va det aldrig urinprov. Så tur att dom tog det nu. Så nu försöker ja äta lite varje till varannan timme... 😩🤷🏼‍♀️.. 


dä får aldrig va  helt bra en längre stund känner ja, men huvudsaken ÄR att det ÄR bra med lillen i magen! Han mår bra och det finns som sagt inget avvikande alls när det gäller honom! Och det är det viktigaste för mig. ❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Levde på chips & pommes i 7 månader min andra graviditet, det enda jag orkade äta. Så ät det du inte mår illa av (om det finns nåt) är mitt tips! Hoppas det går över snart så du får njuta av graviditeten

Kommentera här: